יום חמישי, 2 ביוני 2011

צימרים


בתור ילדים קטנים חופשה נתפסת כטיולים עם אבא ואמא לכל מיני מקומות לא מוכרים, בתור מתבגרים חופשה נתפסת כבילוי ממושך בשינה, ובתור מבוגרים יש רצון לעשות את השילוב: מצד אחד לטייל ומצד שני לישון. כל מי שרוצה לקבל בחופשה שלו את כל המצרכים האלו באריזת חבילה, מוזמן לפנות למתחם צימרים קרוב או רחוק, ולקבל את חופשת חייו.
צימרים  - מה זה בעצם?
המילה צימרים מגיעה מן השפה הגרמנית, ומשמעותה היא "חדרי אירוח". כיום, צימרים בצפון מציעים הרבה יותר מסתם חדר אירוח. כל מתחם צימרים המכבד את עצמו יכין עבורכם מיני בית מאובזר ומרוהט בכל הדברים שנכללים תחת הגדרת ה"שורה הראשונה" ו"המילה האחרונה".
צימרים יכולים להיות מחולקים לחדרים, חדרים. אך לרוב מדובר בחלל אחד גדול המחולק לנישות שונות באמצעות מפלסים או חצאי קירות: פינת חדר שינה (בשביל מי שחולם על שינה רצופת חלומות), פינת ישיבה סלונית, פינת מטבח, חדר רחצה מרווח ומרפסת ענקית הפונה אל הנוף.
בזאת בעצם הגדרנו מתחם צימרים סטנדרטי בארץ.
שירותים מיוחדים במתחמי צימרים
לשם העשרת החופשה והגברת החוויה, מתחמי צימרים רבים נוהגים לשלב (על חשבונכם, כמובן) שירותים נוספים כמו בריכה פרטית בתוככי המתחם, ארוחת בוקר (ולפעמים אף ארוחת צהריים וערב) תוצרת מטבחם של בעלי המקום או תוצרת מסעדה טובה מן האזור הקרוב, סאונה יבשה בתוך הסוויטה הפרטית שלכם או מחוצה לה, קופונים שונים עבור מיטב האטרקציות שנמצאות באזור, טיפולי ספא, מסאג'ים ודומיהם שיגיעו עד לפתח סוויטתכם, חיבור אלחוטי לאינטרנט ועוד כיד הדמיון הטובה על בעלי מתחם הצימרים שבחרתם.
איך לא להרוס את החופשה שלכם
הדבר הקל ביותר הוא להרוס חופשה. מספיק רק לגלות שיירת נמלים צועדת לצלילי סימפוניית צרצרים באמצע מה שאמור להיות הסוויטה הפ-ר-ט-י-ת שלכם, בשביל לארוז מזוודות ולחזור הביתה עם מצברים מרוקנים עוד יותר ממה שהיו קודם.
כדי למנוע מצבים וסיטואציות לא נעימות עליכם לעשות עבודת נמלים קודם בואכם למקום: בררו אצל חברים וקרובי משפחה שאתם סומכים עליהם לגבי מתחם צימרים מוצלח, תחקרו את בעלי המקום על המתחם שלהם, על השירותים הנלווים לאירוח ועל השירותים עליהם תיאלצו להוסיף תשלום נוסף. אם עשיתם את כל ההשתדלות, וגיליתם, לאחר מעשה, שהמקום לא ממש תואם את חלומותיכם, השתדלו לשמור על מצב רוח טוב ומרומם.
מקסימום תבלו יותר בטבע ופחות בתוך המתחם, אבל מצב הרוח שלכם שווה הרבה. שמרו עליו.